Starten met digitale marketing

  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
Hou me op de hoogte
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend

Omschrijving

Welkom in het tijdperk van digitale marketing waarin weje gaan klaarstomen om sterker op de markt te staan. Leer alles over digitale marketing en zijn begrippen en maak zelf een digitaal marketingplan op.

We focussen op het online luik van jouw organisatie en geven een klare kijk op de talrijke mogelijkheden binnen digitale marketing. Een professionele opleiding voor elke medewerker die zijn digitale skills wil aanscherpen.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

  • Je bent nieuwsgierig en creatief
  • En je wilt aan de slag gaan met de vele mogelijkheden binnen digitale marketing

Methodologie

We werken op klassikaal niveau en op individueel niveau. Door de interactie van de (kleine) groep krijg je ook de kans om te leren van elkaar, en zetten we de theoretische begrippen om naar de praktijk.

Je kunt na deze opleiding dus verwachten dat je de basis onder de knie hebt en je deze verder kunt toepassen op de werkvloer. Je gaat ook naar huis met een toepasbaar digitaal marketingplan.

Hoe ziet het programma van deze opleiding eruit?

5-daagse opleiding die volgende onderwerpen behandelt:

  • Marketingstrategie
  • Content marketing
  • Vindbaarheid op het internet (SEO / SEA)
  • E-mail en website optimalisatie
  • Het opstellen van een digitaal marketing plan

Dag 1: Inleiding / digitale marketingstrategie

Je maakt kennis met enkele fundamentele principes van digitale marketing en leert wat de basis is voor een digitaal marketingplan. Begrippen zoals Customer Journey, Benchmark, Persona's en leadgeneration worden in een mum van tijd kraakhelder voor je uitgelegd.

Dag 2: Content marketing

Content marketing is vandaag de dag niet meer weg te denken. Veel bedrijven en organisaties weten wel ongeveer wat het inhoud, maar struikelen over het maken van gespersonaliseerde content die effectief geconsumeert wordt. Tijdens deze sessie leer je enkele technieken aan om content te creëren en krijg je ook meer inzichten in je doelgroep en zijn/haar interesses.

Dag 3: Vindbaarheid op het internet (SEO/ SEA)

Vindbaar zijn op het internet is niet altijd eenvoudig. Hoe zorg je dat je bovenaan verschijnt op Google? En hoe bereik je de juiste mensen met je sociale media advertenties? Zoekmachine optimalisatie (SEO) en zoekmachine advertenties (SEA) hangen nauw samen en zijn essentieel om meer bereik te krijgen op het internet. Tijdens deze les leer je enkele basisprincipes die je meteen kan toepassen in de praktijk.

Dag 4: E-mail en website optimalisatie

Vanwaar komen je website bezoekers? En waarop klikken ze? Hoe zorg je ervoor dat je nieuwsbrief gelezen wordt door je ontvangers? Leer enkele fundamentele basisprincipes van user experience en ontdek welke technieken écht werken om meer conversies te behalen met je dgitale communicatie. Aan de hand van de LAARS van BASIL-methode schrijf je in een mum van tijd webteksten die écht werken.

Dag 5: het opstellen van een digitaal marketingplan

Maak zelf je eigen digitaal marketingplan aan de hand van de voorgaande lesdagen en presenteer dit plan aan je klasgenoten. Op het einde van deze opleiding ga je naar huis met een bruikbaar marketingplan én concrete handvaten om dit toe te passen in de praktijk.

Wil je meer weten?

Heb je vragen over een opleiding?
Of denk je eraan om die op maat of op locatie te organiseren?

Contacteer onze Commercieel coördinator

Jérémie Krabansky

Stel je vraag